Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi

Online SCAMPER (2.-3. Sınıflar)


Başlangıç Tarihi: 13 Ekim-3 Kasım 2021 / Her Çarşamba / Saat: 17:30-20:00
Süre: Aylık 4 ders, haftada 1 gün x 80 dk (10 dk. teneffüs) toplam 320 dk

S: Substitute (Başka bir şeyi yerine koyma)

C: Combine (Birleştirme)

A: Adapt (Uyarlama)

M: Modify, Minify, Magnify (Değiştirme, küçültme, büyütme)

P: Put to other uses (Başka amaçlarla kullanma)

E: Eliminate (Eleme, çıkarma)

R: Reverse, Rearrange (Tersine Çevirme, Yeniden düzenleme)

 

SCAMPER yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan, çocuklar için uygulanması kolay, eğlenceli, yönlendirilmiş beyin fırtınası yöntemidir. Çocuklara farklı pencereden bakma, hayal kurma ve sezgilerini kullanarak özgün ürünler düşünmesini sağlayan öğretimsel tekniktir.

Uygulamalar esnasında çocukların söyledikleri her fikir değerlendirilir ve farklı düşünmeleri için teşcik edici, cesaretlendirici ilkeler ile düşüncelerini ifade etmelerine imkan sağlanır. SCAMPER yönteminde, bir nesne üzerinde daha önceden belirlenmiş adımlar takip edilerek, o nesne hakkında beyin fırtınası yapılır. Bu beyin fırtınasını, klasik beyin fırtınası tekniğinden ayıran nokta ise bu teknikte belirli basamaklar izlenerek gerçekleştirilmesidir. SCAMPER ile seçilen nesne değiştirilir, geliştirilir, parçalara ayrılır ya da başka nesneler ile birleştirilir. Farklı fikirlerin ortaya çıkabilmesi için öğrencilere sorular yöneltilmekte ve bu sorular, öğrencilerin düşünmedikleri ya da düşünemedikleri yönleri de düşünmelerini, yaratıcılıklarını ve düşünme becerilerini geliştirmelerine fırsat vermektedir.

Scamper tekniği ile öğrencilerin sıra dışı ve üretken düşünmeleri çok keyifli. Bu atölyede yaratıcılığın boyutlarını ele alarak çeşitli sorular soracak ve bu sorulara yanıt arayacağız. Farklı ve yaratıcı fikirler ile üst düzey düşünme becerilerine yönelik çeşitli etkinlikler yaparak kendimizde ve çevremizde daha önce farkına varmadığımız ayrıntılar keşfedeceğiz


Eğitim Bilgileri

Deniz Çavuşoğlu 

İstanbul Üniversitesi mezunu, Üstün Zekalılar Öğretmeni. Aynı zamanda Go & Strateji  Eğitmeni, Zeka & Akıl Oyunları Eğitmeni ve FPS  (Future Problem Solving) Koçu.

2009 yılından itibaren çeşitli kurumlarda öğretmenlik, yöneticilik ve danışmanlık  görevlerinde bulundu. İstanbul ve İzmir'de çeşitli kurumlarda Renzulli'nin Okul Geneli  Zenginleştirme Modeli'ne (SEM) uygun yetenek atölyeleri kurdu. Zenginleştirme,  Farklılaştırma, Oyun ve Oyunlaştırma alanlarında seminer ve öğretmen atölyeleri  yaptı. Anasınıfı, ilkokul, ortaokul, lise, üniversite ve yetişkinler dahil tüm yaş gruplarına;  "Go ve Strateji", "Düşünme Becerileri", "Yaratıcılık", "Eleştirel Düşünme", "Zeka & Akıl  Oyunları", "FPS (Future Problem Solving) , "Zihin Oyunları", "Kriminoloji", "Kriptoloji",  "Matematik Dedektifleri" gibi zenginleştirme dersleri verdi.

Çocuklar için Matematik, Yaratıcılık ve Düşünme Becerileri kitapları yazıyor. Go eğitmenliği ve hakemliğine devam etmektedir.

1100 TL (KDV Dahil)

Yazılım ve Uygulama KHAS Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü