Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi

Online Scratch JR İle Kodlamaya Yolculuk (6-7 Yaş Grubu)


Başlangıç Tarihi: 9 Ekim-27 Kasım 2021 / Her Cumartesi / Saat: 10:00-11:00
Süre: 2 Ay / 8 Saat

Scratch JR, 6-7 yaş arasındaki çocuklara kodlama becerilerini kazandırmak için tasarlanmış görsel bir programlama dilidir. ScratchJr’de projeler oluşturarak, küçük çocuklar okuma-yazma bilmese bile yaratıcı düşünmeyi ve sistematik olarak düşünmeyi öğrenebilirler. 

Küçük çocuklar ScratchJr ile kod yazarken, sadece bilgisayarla etkileşimde bulunmayı değil, bilgisayarla yaratıcılıklarını nasıl ortaya koyacaklarını ve ifade edeceklerini öğrenirler. Bu süreçte çocuklar problem çözmeyi ve proje tasarlamayı öğrenirler ve daha sonraki akademik başarı için temel oluşturan sıralama becerilerini geliştirirler. Ayrıca matematik ve dili anlamlı ve motive edici bir bağlamda kullanırlar ve erken çocuklukta aritmetik ve okuryazarlık gelişimini desteklerler. ScratchJr ile çocuklar sadece kodlamayı öğrenmiyor, öğrenmek için kodluyorlar.

ScratchJR, Massachusetts Institute of Technology tarafından çocuklar için özel olarak tasarlanmış anlaşılabilir ve büyüleyici bir programlama dilidir. Scratch ile programlamayı öğrenmek kolay ve eğlencelidir.

Bu kursta çocuklar bir problem çözme sanatı olan kodlama konusunda eğitilecek, hayal gücünü genişletecek ve geleceğe hazır olmak için yaratıcılığı öğrenecekler. Bu kurs, çocuklara Scratch Jr.'ı ve kodlamanın temel kavramlarını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu kurs 8 farklı oturumdan oluşmaktadır. Bu seansları tamamladıktan sonra çocuklar kendi hikayelerini, oyunlarını ve animasyonlarını sıfırdan Jr. yapabilirler.


Eğitim Bilgileri

Katılımcılının okuma yazma bilmesi gerekmektedir.

Dijital çağda en önemli araç teknolojidir. Çocuklar, ileride hangi mesleği yaparsa yapsın, mesleğin temel dinamiği teknoloji oluşturacaktır. Teknoloji, eğitim ve iş yapış şekillerini kökten değiştirdi ve değiştirmeye de devam ediyor. Bu değişim, önümüzdeki yıllarda artarak devam edecektir. Çocukların, değişime adaptasyonu için çocukların yaratıcılık ve sorgulayıcı becerilerinin artması gerekiyor. Bu da inovatif bir düşüncenin oluşturulmasıyla ilgilidir. Bu düşüncenin en temel öğeleri “kodlama” ve “tasarım odaklı düşünce”dir. 

Örnekler:

·Denizlerde yolculuk

·Uzaya yolculuk

·Dans edelim

·Akvaryum

·Labirent

·Araba yarışı

Serhat Kağan Şahin

2006 Hacettepe BÖTE mezunudur. Halen Ankara Çankaya Ahmet Yesevi ortaokulunda Bilişim Teknolojileri öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Bakanlık, kalkınma ajansları ve farklı platformlarda kodlama, çocuklar için yapay zeka, web 2.0 araçları, Arduino, Python, nesnelerin interneti, Micro:Bit ve APP Inventor eğitimleri vermektedir. Kodlama Serüveni: Scratch ve mBlock ile Arduino ve Python & MicroPython Programlama Temelleri kitaplarının yazarıdır. Ayrıca bakanlık tarafından yayınlanmış 2 adet kitapta da yazar olarak görev almıştır.

900 TL (KDV Dahil)

Yazılım ve Uygulama KHAS Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü