UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı

Online
Başlangıç Tarihi: 07 Ocak 2023
Süre: 10 gün 40 Saat

Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilen UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nda kullanıcı deneyimi ve tasarım süreçleri ile ilgili konular uygulamalı ve interaktif olarak işlenecek. Programda, UI ve UX alanında kullanılan araçlardan teknik süreçlere, yaratıcı çözümlerden tasarım ile geliştirmeye, tasarım odaklı düşünmeden portfolyo oluşturmaya kadar pek çok konu ele alınacak. Katılımcılar bu program ile kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı parametrelerini öğrenerek alanında uzman eğitmenler ile pratik yapabilecekler, UI & UX Designer olma yolunda önemli bir aşama kaydedebileceklerdir.


Eğitim Bilgileri

UI & UX alanına ilgi duyan ve kariyerini bu alanda geliştirmek isteyenler, tasarımcılar, proje ve ürün yöneticileri, girişimciler, araştırmacılar, front-end developerlar, web tasarımcılar ve Figma, Miro, Blender, After Effects gibi programları öğrenmek isteyenler.

Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.

Eğitimde kullanılan araştırma fazlarını içeren rehber, araştırma kiti ve kullanılan tüm kaynak dokümanlar da katılımcılarla paylaşılacaktır.

Eğitim sürecine yapılacak uygulamalar için Figma’ya ve Miro’ya ücretsiz kayıt oluşturmanız gerekmektedir.


-  Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı sürecinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olursunuz.
– UI ve UX alanında kullanılan popüler programlar ve uzantılar ile pratik yaparsınız.
– Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenirsiniz.
– Kullanıcı deneyimi araştırması verilerini değerlendirebilir ve personalar oluşturabilirsiniz.
– Araştırma moderasyonu ve fasilitasyon becerileri edinirsiniz.
– Problem tanımlama ve çözüm üretme becerilerinizi geliştirirsiniz.
– Yenilikçi düşünme ve fikir geliştirme yöntemlerini pratik yaparak öğrenirsiniz.
– Low-Fi ve Hi-Fi prototipleme, tasarım sistemi geliştirme konularında hakimiyet kazanırsınız.
– Görsel tasarım bileşenlerini ve arayüz tasarımı prensiplerini anlarsınız.
– Kendi portfolyonuzu geliştirme şansını elde edersiniz.
– Figma’yı kullanabilir; After Effects ve Blender ile stilize görseller hazırlayabilirsiniz.
– Tasarımların yazılım ekiplerine aktarılma süreçlerine hakim olursunuz.

1. Gün: 7 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Kullanıcı Deneyimine Giriş | Örsan Berkay Tülüce

– Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımına Giriş
– Dijital Ürün Geliştirme Süreçlerinde Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
– Tasarım Kararları Alma ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısının Konumu
– Kullanıcı Deneyimi Tasarımında Roller ve Sorumluluklar
– Kullanıcı Deneyimi Odaklı Roller ve Üretim Süreçleri

2. Gün: 8 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Kullanıcı Deneyimi Araştırması | Örsan Berkay Tülüce

– Kullanıcı Deneyimi Araştırması ve Ürün/İş Geliştirme Süreçlerine Etkisi
– Araştırmaların Ürün Geliştirme ve Tasarım Süreçlerindeki Yeri
– Kullanıcı Deneyimi/Tasarım Araştırmacısının Görev ve Sorumlulukları
– Kullanıcı Deneyimi Araştırmalarının İşleyişi ve Süreci
– Araştırma Tasarımı Yapma ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Yaygın Kullanıcı Araştırması, İçgörü Araştırması Yöntemleri
– Araştırma Yönteminin Seçilmesi ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Katılımcı Grubu ve Araştırma Kapsamında Erişilecek Kitleyi Belirleme
– Yaygın Katılımcı Temini ve Yöntemleri
– Araştırma Süreçlerinde Kullanılan Araçlar ve Programlar


3. Gün: 14 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Araştırma Analizi ve Veri Aktarımı | Örsan Berkay Tülüce


– Belirlenen Araştırma Metodunun Uygulanması ve Saha Çalışması
– Kullanıcı Görüşmelerine Hazırlanma
– Etkili Moderasyon Teknikleri
– Veri Ediniminde Başvurulan Formatlar
– Kullanıcı Araştırmasında Verileri Derleme
– Persona Yaratma
– Araştırma Varlıklarını Oluşturma ve Dokümantasyon
– Ham Veriyi İçgörüye Dönüştürme
– Aksiyon Alınabilir İçgörü
– Veri Analizi ve İçgörü Sentezi
– Araştırma Aktarım Formatları
– Veri Haritalama ve Pain Point Belirleme
– Çıktı Aktarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Araştırma Çıktılarının Etkili İletişimi


4. Gün: 15 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Ideation, Senaryo ve Storyboard | Nagihan Aydınlık

– Tasarım Odaklı Düşünmede Ideation Sürecinin Yeri ve Önemi
– En Yaygın Ideation Metotları: Brainstorming, Braindump, Scamper, Worst Idea, Storyboard, Analoji ve Mindmap
– Katılımcılarla Beraber Bir Case Study Üzerine Ideation Geliştirme Uygulaması ve Yaygın Metotların Kullanılması
– Fikirlerin Öncelendirilmesi ve Filtreleme Metotları: Affinity Map, Dört Kategori Metodu, Noktalı Oylama, Altı Şapka Tekniği
– Seçilen Fikirleri Personalarla Senaryolaştırma
– Storyboard Hazırlama


5. Gün: 21 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Prototipleme Yöntemleri | Nagihan Aydınlık

– Senaryo ve Storyboard’ların Değerlendirilmesi
– Tasarım Odaklı Düşünmede Prototipin Yeri ve Önemi
– En Yayın Prototip Çeşitleri: Paper Prototyping, Low-Fi, Hi-Fi ve Body Storming
– Prototip Araçlarının Tanıtımı: Figma, Adobe XD, Sketch, Miro, Invision
– Wireframe ve Low-Fi Prototip Oluşturma


6. Gün: 22 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Arayüz Tasarımına Giriş | Volkan Çetin

– Arayüz Tasarımı, Trendler ve Kaynaklar
– Stil Oluşturma ve Referanslar Bulma
– Tipografinin Kullanımı: Legibility (Okunabilirlik) ve Readibility (Okunmaya Teşvik Etmek)
– Renk Kullanımı ve Arayüz Tasarımı
– Bilgi Mimarisi Oluşturma, Bilgi Hiyerarşisi
– Arayüz Tasarımında Kullanılan Araçlar ve Programlar: Figma, Sketch, Adobe XD
– 3 Boyutlu Modelleme Araçları: Blender, Spine, C4D
– After Effects ve Animasyonda Kullanımı
– Mikro İnteraksiyonlar ve Yüksek Gerçeklikte Prototipleme Araçları: Principle, Flinto, Protopie
– Tasarımları Yazılıp Ekipleriyle Paylaşma: Zeplin
– Android, IOS, Web ve Mobil Tasarımları
– Grid Sistemlerine Bakış
– Kusursuz Piksel ve Piksel Yoğunluğu
– Figma Arayüzü ve Proje Oluşturma
– Eskiz Fikri Görselleştirme
– Figma ile Uygulamalı Konsept Mikro App Tasarlama


7. Gün: 28 Ocak Cumartesi, 12.00-16.00
Figma Design Systems ve After Effects | Volkan Çetin

– Figma’da Tasarım Sistemi Mimarisi Oluşturma Yöntemleri
– Atomik Tasarım Yapısı: Avantajları ve Dezavantajları
– Foundation: Temel Bileşenleri Yaratma
– Stilleri Tanımlama ve Adlandırma Kuralları
– Dark/Light Moda Tasarıma Uyumlu Stil Kitaplığı Oluşturma
– Native Components: Cihaz Tipine Özel Bileşen Kitaplığı Oluşturma
– Uygulamada Kullanılacak Bileşenlerin Tasarlanması
– Flex Layout: Duyarlı Bileşenler ve Arayüzler Oluşturma
– Nested Objects: İç İçe Bileşenler
– Variables: Değişken Bileşenler
– After Effects ile Uygulama Açılış Ekran Animasyonu
– Hareketli Görseller Yaratmak ve After Effects’e Genel Bakış
– After Effects Efekt Kütüphanesi ve Timeline
– Lottie ve AEUX Yardımcı Eklentiler
– Açılış Ekranı Animasyonu Hazırlama
– Animasyonun Lottie ile Paylaşılması
– Lottie Kütüphanesi Limitleri ve Problem Çözümleri
– Animasyonun Prototipte Kullanımı ve Dışa Aktarma


8. Gün: 29 Ocak Pazar, 12.00-16.00
Blender ile 3 Boyutlu Görsel Hazırlama | Volkan Çetin

– Blender’a Genel Bakış: Ayarlar ve Arayüz
– Sık Kullanılan Araçlar ve Kısa Yollar
– Kamera, Işık, Node Editor, Modifiers
– Blender Render İşlemi: Composting ve Performans
– Blender ile Basit Objeler Yaratma
– Stilize Edilmiş 3 Boyutlu Görsel Tasarımı
– Uygulamada Kullanılacak 3 Boyutlu Görselin Modellenmesi
– Materyalleri Yaratma, Renkler ve Işık Ayarları


9. Gün: 4 Şubat Cumartesi, 12.00-16.00
Arayüz Tasarımı ve Görsel Geliştirme | Volkan Çetin

– Blender’da Stilize Edilmiş 3 Boyutlu Görseli Hareketlendirme
– Animasyon Döngüsü Yaratma
– Animasyon Stateleri Oluşturma
– Graph Editör Kullanımı ve Objelerin Hızı
– Render İşlemleri ve Video Ayarları
– Figma’da Konsept Uygulamanın Tasarlanması
– After Effects ve Blender Çıktılarının Figma’ya İşlenmesi
– Tasarım Sistemini Kullanma ve Geliştirme
– Uygulama Ek Ekranlarının Tasarlanması


10. Gün: 5 Şubat Pazar, 12.00-16.00
Prototipleme, Handoff ve Proje Sunumu | Volkan Çetin

– Figma’da Prototipleme ve Çıktıların Uygulama İçinde Kullanımı
– Prototipleme Araçları ve Benzer Araçlardan Farkları
– Ekranlar Arası Geçişler ve Smart Animate Kullanımı
– Mikro İnteraksiyonlar Yaratma
– Yüksek Gerçeklikte Prototipler ile Kullanıcı Testleri
– Prototiplemenin Sınırları, Problemleri ve Çözümleri
– Handoff: Yazılım Materyallerinin Paylaşımı
– Proje Sunumu Hazırlama ve Sosyal Mecralarda Paylaşma
– Genel Etik ve Püf Noktalar




UI / UX Tasarım Uzmanlığı Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi tarafından YÖK onaylı sertifika verilir. Sertifika için eğitime en az %80 oranında (10 oturumun en az 8’ine) canlı katılım sağlama şartı vardır.

Örsan Berkay Tülüce
UX Research Lead

Örsan Berkay Tülüce, Kadir Has Üniversitesi Endüstriyel Tasarım bölümünde ürün tasarımı ve tasarım stratejisi odağında lisans eğitimini tamamladı. Eğitimine Hollanda’da The Hague University of Applied Sciences ile devam etti. Ardından İstanbul Teknik Üniversitesi’nde kullanıcı deneyiminde araştırma ve tasarım stratejisi üzerine tez çalışması yaparak yüksek lisansını tamamladı.

UXservices ve SHERPA Experience Design Studio gibi sektörün öncü kurumlarında uzun yıllar çalıştı. Konuk akademisyen olarak UX alanında eğitimler verdi. Farklı kurumlarda aktif araştırmacı ve tasarım uygulayıcısı olarak üretim ve geliştirme süreçlerinde üstlendiği rollerden sonra, Akbank’ta UX araştırması ve tasarım stratejisi alanında yönetici olarak kariyerine devam ediyor.

Nagihan Aydınlık
UI/UX Designer

Tasarımcı, eğitmen ve görsel sanatçı Nagihan Aydınlık, lisans eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi İletişim Tasarımı bölümünde tamamladı. Eğitimine Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümünde yüksek lisans ile devam etti. Yüksek lisansla eş zamanlı olarak üniversite bünyesinde öğretim asistanı olarak görev aldı.

Berlin’de staj ile başladığı UI/UX tasarım kariyerine Commencis, ardından Innovance Consultancy ile devam etti. Şimdi ise Relimetrics isimli bir otomasyon şirketinde UI/UX Designer olarak çalışmaya devam etmekte, aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İletişim Tasarımı bölümünde yarı zamanlı olarak ders vermektedir. Tasarımcı kimliğinin yanında görsel sanatçı olarak illüstrasyon, animasyon, nakış gibi farklı mecralarda işler üretirken; kadın bedeni, kadının toplumsal rolleri, cinsiyet eşitsizliği, toplumsal tabular gibi konular üzerine çalışmaktadır. Bugüne kadar sanatsal üretimleriyle birçok karma sergiye katılmıştır.


Volkan Çetin
Product Designer

Volkan Çetin, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde Maliye okuduktan sonra kariyerine tasarım alanında devam etti. Görsel tasarımcı olarak başladığı süreci, UI/UX ve product design alanlarına taşıdı. Freelance çalışmalarının ardından Medyasoft, ING Bank gibi kurumlarda UI/UX Designer olarak görev aldı. Bu süreçte Best Use Mobile for Accessibility & Inclusion, Best Customer Experience ve Urban Living Solutions gibi ödüller kazandı.

2018’den bu yana kariyerine Dubai’de devam etmektedir. Bu süreçte fintech ve teknoloji alanında product designer ve UI/UX Designer olarak görev almıştır. Kariyerinde kullanıcı deneyimini temel alarak tasarım sistemi, arayüz tasarımı, motion graphics, app tasarımı ve dijital ürün tasarımı gibi alanlarda çalışmalar yapmaktadır. Aynı zamanda tasarımcılara mentorluk yapmakta ve start-up girişimlerinde bu görevi üstlenmektedir.

5.500 TL (KDV Dahil)

KHAS Mensubu Akademisyen & İdari Personeline, KHAS Mezun & Öğrencilerine %50 indirim 2.750 TL (KDV Dahil)

Diğer üniversite öğrencilerine %30 indirim 3.850 TL (KDV Dahil) 

Yazılım ve Uygulama KHAS Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü