Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi

Zihin Oyunları - 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencileri


Başlangıç Tarihi: 04 - 25 Mayıs 2021 / Her Salı / Saat 19:00-20:30
Süre: 6 saat

Beyinlerimiz hiç olmadığı kadar meşgul. Gerçekler, sahte gerçekler, saçmalıklar ve yanılsamaların saldırısı altındayız ve hepsi karşımıza bilgi kılığında çıkıyor. Neyi bilmeniz gerektiğini ve neyi göz ardı edebileceğinizi anlamaya çalışmak oldukça yorucu. Her türlü düşünce, bellek, hareket ve duygularımız, üç kiloluk yapışkan bir kütle tarafından kontrol ediliyor. Beynimiz bize ne gibi oyunlar oynar? Zihnimizin bize oynadığı şaşırtıcı oyunların arkasında yatan nedenler neler? Sürprizlere neden içgüdülerimizle reaksiyon veririz? Etrafımızdaki dünyaya nasıl uyum sağlarız? Pratik ve soyut problemleri nasıl çözüyoruz? Beynimizin dünyayı nasıl algıladığının ardından yatan eğlenceli bilimi merak ediyor musunuz? Beyinlerimiz, birbirleriyle sürekli iletişim halinde olan birçok belirgin yapı, bölge ve mahalleden oluşur. Peki biz bu mahalleleri keşfetmeye hazır mıyız? Beynin derinliklerine inerek günlük hayatımızda başa çıkmamız için kullandığımız tüm gizli duyularımızı keşfedeceğiz. Kelime oyunları, görsel illüzyonlar, şifreler, dedektiflik hikayeleri ve vaka analizlerini eğlenceli buluyor musunuz? Cevabınız evet ise zihin oyunları tam size göre!

KAZANIMLAR

  1. Dikkatini sürece verir ve süreç içinde dikkat dağıtıcıların etkilerini fark eder.
  2. Görsel algı ve sembolik-semantik algı arasındaki farkı ayırt eder.
  3. İnsanların doğru söylemezken yaptığı çaktırmaları ve vücutlarındaki değişimleri fark eder.
  4. Stresin nasıl oluştuğunu kavrar, stresin karar verme ve konsantre olma süreçlerine etkisini fark eder.
  5. Hafıza tekniklerini kavrar, hafıza tekniklerinden kendine uygun olanı seçer ve uygular.
  6. Örnek bir probleme farklı bakış açıları getirir ve esnek, orijinal çözüm yolları önerir.
  7. Verilen bir örnek ve durumla ilgili çok sayıda fikir üretir.
  8. Bir sorunu çözerken, zihindeki kalıpların dışına çıkar, farklı kategorilere giren düşünceler üretir.
  9. Bir soruna alışılmadık ya da farklı çözümler üretir.
  10. Ayrıntılara dikkat eder, bulur ve kullanır.


Eğitim Bilgileri

Deniz Çavuşoğlu

İstanbul Üniversitesi mezunu, Üstün Zekalılar Öğretmeni. Aynı zamanda Go & Strateji  Eğitmeni, Zeka & Akıl Oyunları Eğitmeni ve FPS (Future Problem Solving) Koçu.

2009 yılından itibaren çeşitli kurumlarda öğretmenlik, yöneticilik ve danışmanlık  görevlerinde bulundu. İstanbul ve İzmir'de çeşitli kurumlarda Renzulli'nin Okul Geneli  Zenginleştirme Modeli'ne (SEM) uygun yetenek atölyeleri kurdu. Zenginleştirme,  Farklılaştırma, Oyun ve Oyunlaştırma alanlarında seminer ve öğretmen atölyeleri  yaptı. Anasınıfı, ilkokul, ortaokul, lise, üniversite ve yetişkinler dahil tüm yaş gruplarına;  "Go ve Strateji", "Düşünme Becerileri", "Yaratıcılık", "Eleştirel Düşünme", "Zeka & Akıl  Oyunları", "FPS (Future Problem Solving) , "Zihin Oyunları", "Kriminoloji", "Kriptoloji",  "Matematik Dedektifleri" gibi zenginleştirme dersleri verdi. 

Çocuklar için Matematik, Yaratıcılık ve Düşünme Becerileri kitapları yazıyor. İstanbul Go  Okulu'nda go eğitmenliği ve hakemliğine devam ediyor.

625 TL (KDV Dahil)

Yazılım ve Uygulama KHAS Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü