Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı, dijital pazarlama ve sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde öğrenebileceğiniz 50 saatlik eğitimdir.
Programda dijital pazarlamanın önemli ve karmaşık konuları interaktif olarak işlenecek. Eğitmenler kendi uzmanlık alanlarından ve sektörden referanslar vererek, strateji adımından uygulama ve ölçümleme yöntemlerine dek markaların nasıl bir yol izlediklerini ortaya koyacak. 50 saatlik dijital pazarlama eğitimi sonunda katılımcılar dijital pazarlama ekosistemini yakından tanıyacak ve dijital araçları etkin kullanarak başarılı pazarlama sonuçları elde edebileceklerdir.
– Dijital pazarlama uzmanı ve sosyal medya uzmanı olarak çalışmak isteyenler,
– İletişim ve pazarlama alanlarında kariyer yapmak isteyen öğrenciler ve yeni mezunlar,
– Kariyerine yeni başlayan veya kendini geliştirmek isteyen dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanları,
– Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında görevli yeni başlayan uzmanlar,
– Freelancer olarak dijital pazarlama hizmeti vermek isteyenler,
– Kendi markasının dijital pazarlamasını yapmak isteyen orta ve üst düzey yöneticiler,
– Dijital dünyada satış hedefi olan işletme sahipleri, yöneticiler, girişimciler.
– İçerik Pazarlamanın Trendleri
– İyi İçeriğin Temel Elementleri
– Dijital Mecralar ve İnteraktif Araçlar
– Viralite Sağlayan İçerik Üretmenin Yolları
– Oyunun Kurallarını Değiştiren Örnekler
– Doğru İçerik Rotaları
– İçerik Fikri Bulma Yöntemleri
– Topluluğa Uygun İçerik Metni Yazma
– User Generated Content
– Gerçek Zamanlı İletişim
– Sıfır Bütçe ile İçerik Üretmenin Yolları
– Metaverse ve İçerik
– Uygulamalı İçerik Üretimi
*Bu oturumun sonunda eğitim süresince yapılacak projenin brief’i paylaşılacak.
2. Gün: 16 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30
Tüketici Davranışları ve Satın Alma Modelleri | Şerza Saka
– Tüketici ve Tüketici Davranışı Tanımı
– Satın Alma Karar Mekanizmasının İşleyişi
– Güncel Dijital Tüketici Davranış Trendlerinin İncelenmesi
– Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
– Tüketici Değeri ve Hesaplanması
– Pazarlamada Tüketici Bilgilerinin ve Davranış Çeşitlerinin Kullanılması
– Tüketici Segmentasyonu ve Tüketici Haritaları
3. Gün: 18 Mayıs Cumartesi, 13.00-17.00
Uygulamalı SEO Teknikleri | Şerza Saka
– Dijital Pazarlama Stratejisi Olarak SEO
– Temel SEO Kavramları ve Terimler
– On Page SEO ve Off Page SEO
– Önemli Google Algoritmaları
– SERP (Search Engine Results Page)
– SEO Uyumlu İçerik Oluşturma
– Meta Tags ve URL Yapısı Oluşturma
– Sık Kullanılan SEO Araçları
– White Hat ve Black Hat SEO
– Anahtar Kelime-Sayfa Eşleştirmesi
– Anahtar Kelime Araştırması Yapma
– Title ve Meta Description Optimizasyonları
– İçerik Kalitesi ve Uzunluğu
– İçerikte Anahtar Kelime Kullanımı
– Diğer SEO Metrikleri
4. Gün: 23 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30
Sosyal Medya Yönetim Araçları | Nurşah Tomar
– Planlama ve Paylaşım Araçları
– Sosyal Medya Yönetim Araçlarının Kullanım Amaçları
– Doğru Seçim Yapma Kriterleri
– Sosyal Medya Hesap Yönetim Panelleri
*Bu oturumda sektörde sıkça kullanılan Hootsuite, Sprout Social, Social Pilot, Agorapulse, Socialbakers ve Buffer araçları tanıtılacak.
5. Gün: 25 Mayıs Cumartesi, 13.00-17.00
Growth Hacking ve Marketing | Asya Naz Konukseven
– Growth Hacking ve Growth Hacker
– Growth Hacking Funnel Tasarımı
– Metrikler ve KPI Belirleme
– Dave McClure ve AARRR Metrikleri
– GROWS Süreci ve A/B Testleri
– Kullanıcı Geri Bildirimleri
– Önceliklendirme ve Optimizasyon
– En İyi Growth Hacking Örnekleri
6. Gün: 30 Mayıs Perşembe, 19.30-22.30
Kreatif Süreçler ve Ajans-Müşteri İlişkileri | Bengisu Gençay
– Reklam Ajanslarının Dinamikleri
– Pazarlama Hedeflerinde Ajansların Rolü
– Ajans Seçimi ve Değerlendirme
– Brief ve Debrief Süreçleri
– Kreatif Süreçler ve Proje Yönetimi
– Marka Konumlandırma Stratejileri
– Yaratıcı Konseptleri Sunma
– Kontrol/Denetim Süreçlerini Tasarlama
– Uzun Vadeli Ajans-Müşteri İlişkisi Kurma
7. Gün: 1 Haziran Cumartesi, 13.00-17.00
Facebook ve Instagram Reklamları | Elif Hacıbektaşoğlu
– Business Manager Hesap Kurulumu
– Facebook Business Manager Kullanımı
– Facebook ve Instagram Reklam Modelleri
– Hedefleme Seçenekleri ve Stratejileri
– Teklif Sistemleri ve Satın Alma Modelleri
– Kampanya Oluşturmanın Püf Noktaları
– Rapor Oluşturma ve Rapor Metrikleri
– Pixel Oluşturma ve Yerleştirme
– URL Parametreleri ve Pixel Takibi
– Facebook Dönüşüm Oluşturma
– Facebook Catalog Oluşturma
– Facebook Reklam Kreatifleri
– Reklam Metrikleri ve Raporlama
8. Gün: 6 Haziran Perşembe, 19.30-22.30
Meta Ads Workshop | Elif Hacıbektaşoğlu
– Kampanya Hedefini Belirleme
– Reklam Modelini Belirleme
– Bütçe ve Reklam Alanlarını Belirleme
– Kaydedilen Hedef Kitle Oluşturma
– Özel Hedef Kitle Oluşturma
– Örnek Kreatif ile Reklam Oluşturma
– Reklam Kampanyasını Yayına Alma
– Etkili Reklamlar İçin İpuçları ve Optimizasyon
– Geri Bildirimler ve Soru-Cevap
*Bu workshop’ta Facebook ve Instagram Reklamları oturumunda öğrenilen bilgiler doğrultusunda Business Manager üzerinde uygulama yapılacak, geri bildirimler paylaşılacak ve katılımcıların soruları cevaplanacak.
9. Gün: 8 Haziran Cumartesi, 13.00-17.00
Google Reklamları (Google Ads) | Erdem Kaya
– Google Ads Ekosistemine Genel Giriş
– Google Ads Hesap Kurulum Adımları
– Google Reklamlarının İşleyişi
– Kampanya Türleri ve Hedeflemeler
– Reklam ve Anahtar Kelime Modelleri
– Bütçe Ayarları ve Teklif Stratejileri
– Reklam Uzantı Türleri
– Açık Artırma ve Google Kalite Puanı
– Arama Ağı Reklamları
– Görüntülü ve Video Reklamlar
– Uygulama ve Alışveriş Reklamları
– Dönüşüm Oluşturma Adımları
– Özel Hedef Kitleler Oluşturma
– Rapor Oluşturma ve Yönetme
10. Gün: 13 Haziran Perşembe, 19.30-22.30
Google Ads Workshop | Erdem Kaya
– Google Ads Hesap Kurulumu
– Kampanya ve Reklam Grubu Oluşturma
– Arama Reklamı Oluşturma
– Anahtar Kelime Araştırması
– Arama Reklamı Metni Yazma
– Reklam Uzantıları Oluşturma
– Reklam Kampanyasını Yayına Alma
– Google Reklam Optimizasyonları
– Etkili Kampanyalar İçin Öneriler
– Geri Bildirimler ve Soru-Cevap
*Bu workshop’ta Google Reklamları oturumunda öğrenilen bilgiler doğrultusunda Google Ads paneli üzerinde uygulama yapılacak, geri bildirimler paylaşılacak ve katılımcıların soruları cevaplanacak.
11. Gün: 22 Haziran Cumartesi, 13.00-17.00
Stratejik Pazarlama Yönetimi | Melis Erdoğan
– Stratejik Pazarlama Temelleri
– Pazar Araştırması Yapma
– Rakip Analizi ve Stratejiler
– SWOT Analizi Yapma
– Ürün ve Hizmet Pazarlama Stratejileri
– Global Pazarlarda Strateji Oluşturma
– Stratejik İletişim ve Marka Bilinirliği
– Veri Analizi ve Pazarlama
– Sürdürülebilir Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk
– Kriz Döneminde Pazarlama Stratejileri
12. Gün: 27 Haziran Perşembe, 19.30-22.30
Mobil Pazarlama (Mobile Marketing) | Nurşah Tomar
– Türkiye Mobil Pazarlama Penetrasyonu
– Türkiye’de Medya ve Dijital Medya
– Mobil İstatistikler
– Mobil Reklam Alanları
– Mobil Pazarlama Stratejileri
– Mobil Pazarlama Trendleri
– META Pazarlama
– Operatör Hedeflemeleri
– Lokasyon Bazlı Hedefleme
13. Gün: 29 Haziran Cumartesi, 13.00-17.00
Marka Tasarımı ve Marka Stratejisi | Özgür Ahmet Köse
– Doğru Marka Tasarımı Kurgusu
– Logo Kültürleri ve Marka Kimliği
– Renklerin Psikolojisi
– Marka ve Hikaye Tasarımı
– Marka Hikayesi Örnekleri
– Marka Arketipleri
– Marka Yaratmanın Kuralları
– Marka Psikolojisi ve Konumlandırma
– Müşteri Deneyiminin Önemi
14. Gün: 6 Temmuz Cumartesi, 13.00-16.00
Proje Değerlendirme + Sertifika Sınavı | Bengisu Gençay
*Katılımcılar eğitim süresince hazırladıkları projeleri sunacak ve geri bildirim alacaklar.
- Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı için gerekli temel bilgilere sahip olursunuz.
– Dijital pazarlama ekosistemi, iş modelleri ve teknolojileri hakkında güncel örneklerle beslenen kapsamlı bilgiler edinirsiniz.
– Markaların tüketicilerle dijital iletişim sürecindeki güncel yöntemleri öğrenirsiniz.
– Google Ads ve Facebook Ads gibi araçlara hakim olursunuz.
– Sosyal medya yönetimi, SEO teknikleri, topluluk yaratma, etkili reklam ve kampanya oluşturma, kriz yönetimi, panel yönetimi gibi stratejik bilgiler edinirsiniz.
– Stratejilerin sistematik, etkin ve sonuç odaklı yönetimine ilişkin beceriler kazanırsınız.
– Hikayeleştirme ve growth hacking gibi yeni yöntemleri öğrenerek sektörde fark yaratırsınız.
– Kadir Has Üniversitesi sertifikası almaya hak kazanırsınız.
– Sektörün önde gelen isimleriyle tanışarak ve iletişim kurarak nitelikli iş ağınızı genişletirsiniz.
Bengisu Gençay
Creative Director & Writer
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV ve Sinema Bölümü’nden mezun oldu. Kısa filmleri ve uzun metraj film projesi çeşitli ödüller ve proje destekleri aldı, önemli festivallerde gösterildi. Öyküleri, gezi yazıları ve fotoğrafları pek çok dergide yayınlandı. Bu sırada senarist olarak çeşitli yazı gruplarında çalıştı. Hindistan’ın Goa kentinde ilginç tesadüflerle başlayan dijital metin yazarlığı macerası Türkiye’nin önde gelen dijital ajanslarında devam etti. Bu süreçte metin yazarı, içerik direktörü, creative director pozisyonlarında görev aldı; Nike, Coca Cola, Gucci gibi öncü ve “hikaye anlatıcısı” markalarla çalıştı. Reklam alanında pek çok ödül kazandı. 2018’de bir buçuk yıl süreyle Güney Amerika’ya gitti. Bu sırada yazdığı çocuk romanı “Zem Sesini Arıyor” beğeniyle karşılandı. Şu sıra, ajanslar ve markalar için içerik üretimi yapıyor, onlara danışmanlık sunuyor. Ayrıca eğitmen olarak bireysel ve kurumsal atölyeler gerçekleştiriyor.
Şerza Saka
Account Manager
Boğaziçi Üniversitesi Tarih bölümünden mezun olup, öğrencilik yaşamı boyunca kendisini dijitale dokunan her konu temelde olmak üzere dijitalleştirme, yazılım programlama, kuantum hesaplama, verileştirme ve verileri görselleştirme, yapay zeka ve makine öğrenimi, blokzinciri alanında geliştirmeye adadı ve bu konularda öğrenim gördü. Microsoft, Amazon, Google tarafından verilen eğitimlere katıldı. Helsinki Üniversitesi’nde Yapay Zeka programını başarıyla tamamladı. Yaşam boyu kendini geliştirmeye ve kendi kendine kaynak üretip “daima öğrenme” ilkesine inandı. Üniversite yaşamından sonra Unilever’de e-ticaret ve dijital satış bölümünde çalıştı. HUAWEI’de İş Geliştirme ve Satış Müdürü görevinin ardından Amazon’da Account Manager olarak çalışmaya başladı. Beraber çalıştığı 150’den fazla marka ve şirket ile başarılı projeleri hayata geçirdi. Son zamanlarda öğrenmenin yanı sıra öğretme tutkusuyla çeşitli kurum ve kuruluşlarda mentörlük yapıyor. Özellikle gençlerle bir araya gelip gençlerin inovatif fikirlerini bir ürün ve işletme haline getirme sürecine dahil oluyor.
Nurşah Tomar
Media Coordinator
Hacettepe Üniversitesi’nden mezun oldu. 2020 yılında Generationext6 Ajansı ile dijital pazarlama hayatına başladı. Çalışmaya başladığı dönemden itibaren otomotiv, gayrimenkul, perakende, kozmetik ve eğlence sektörü gibi çeşitli alanlarda Türkiye’nin önde gelen markalarının pazarlama iletişimi ve reklam satın alma süreçlerinde aktif rol aldı. Çalıştığı markalar arasında Mercedes-Benz Gelecek Otomotiv, Groupama Türkiye, Metropol İstanbul AVM, Kempinski, Biruni Laboratuvarı bulunuyor. Spesifik olarak data modelleme, persona analizi, tüketici yolculuğu analizi ve mobil hedefleme konusunda hizmet veriyor; markaların iş hedeflerinin büyütülmesi ve kârlılıklarının artırılması için çalışıyor.
Asya Naz Konukseven
Growth Hacker & Mentor
Türkiye’nin en hızlı büyüyen sosyal medya girişimi olan Scorp’ta Community Specialist olarak çalışma hayatına başladı. Scorp’ta marka elçileri, influencer pazarlaması ve etkileşim metotları üzerine çalışmalar ile Hindistan ve Amerika pazarlarına giriş ve büyüme stratejileri oluşturdu. Koç Üniversitesi ve Koç Holding çatısı altında yer alan KWORKS’te 12 ay süre ile viravira.co, Missafir, Dinner, Macerita, co-1 gibi başarılı birçok girişime ürün-pazar uyumu, ürün geliştirme ve growth hacking konusunda eğitim ve mentorluk verdi. KWORKS’ün düzenlediği 9 farklı hızlandırma programında toplamda 60’dan fazla girişim ile büyüme stratejileri üzerine çalışmalar gerçekleştirdi. Hackquarters’ta Program Manager olarak görev alan Konukseven MediaMarkt ile RetailTech, Baker & McKenzie ile LegalTech, Visa ile FinTech, Bayer ile HealthTech alanlarında yapılan programlarda toplamda 49 ülkeden 500’ün üzerinde başvuru ile seçilen girişimlerle challenge ve hızlandırma programlarını koordine etti. Facebook Sınırları Aşan Kobiler Programı’nda farklı sektörlerde ihracat yapan 48 KOBİ’ye mentorluk vererek cirolarını ortalama 5x büyütmelerine destek oldu. Girişimciler ve KOBİ’ler ile growth hacking trendleri ve dijital çağda pazarlama trendleri üzerine öğrendiklerini paylaşıyor. Kurumsal firmalara Growth Hacking Funnel’ı üzerine eğitimler veriyor.
Elif Hacıbektaşoğlu
Head of Growth
Kariyerine araştırma sektöründe, GfK Türkiye Stratejik İnovasyon ekibinde Proje Yöneticisi olarak başladı. 2012 yılı sonunda iProspect Türkiye’yle medya sektörüne girdi ve burada dört yıl boyunca Coca-Cola başta olmak üzere global ve yerel pek çok marka için Performans Pazarlaması yönetimi yaptı. 2016 yılından itibaren OMD Türkiye bünyesinde Dijital Direktör olarak Performans Pazarlaması ekibinin liderliğini yaparak; Pepsico, Ferrero, Mercedes, Renault, McDonald’s, TEB, BSH, HP gibi tüm markalarının performans süreçlerini yönettikten sonra 2021 yılında Nabulu’da Head of Growth olarak göreve başladı.
Erdem Kaya
Programmatic Manager
İşletme Lisansı ve Global Pazarlama yüksek lisansından sonra kariyerine etkinlik pazarlaması ile başladı. OMD Türkiye’de SEM Uzmanı ve Programmatic Medya Uzmanı olarak çalıştıktan sonra Mindshare’de Unilever’in dijital performans ekibine geçerek Digital Manager olarak kariyerine devam etti. Sonrasında Tooplay’de Programmatic & AdTech Manager göreviyle reklam satın almanın hem ajans hem de reseller tarafında görev aldı. Şu an Verve Group’da Programmatic Manager olarak çalışırken, bireysel olarak ajanslara ve markalara reklam teknolojileri ve performans pazarlaması konusunda danışmanlık vermeye devam ediyor.
Melis Erdoğan
Brand Consultant
Uluslararası İşletme ve Ekonomi eğitimini ABD’de tamamladıktan sonra Türkiye’ye dönen Melis Erdoğan, ağırlıklı olarak tekstil, moda ve perakende alanlarında kurumsal olarak çalıştı. Daha sonra 2014 yılında Kia Ora Design adında sessiz ve ulaşılabilir lüks segmentinde konumlandırılmış, deri çanta alanında faaliyet gösteren bir aksesuar markası kurdu. Marka yönetimi süresince yurt dışından Türkiye’ye girmek isteyen çeşitli markalara iş geliştirme ve satış ağı oluşturma alanlarında danışmanlık verdi. Şu an ise ağırlıklı olarak sıfırdan marka oluşturmak isteyen, hazır markalarını geliştirmek ve global pazarlara açmak isteyen şirketlere kreatif sourcing ve satış ağı oluşturma alanlarında destek vermektedir. Bunun yanı sıra aktif olarak IFA Paris’te marka yönetimi ve çeşitli pazarlama alanlarında eğitmenlik yapmaktadır.
Özgür Ahmet Köse
Brand & Story Designer
İstanbul Üniversitesi’nden mezun oldu ve 2000’lerin başından itibaren çeşitli reklam ajanslarında tasarımcı olarak profesyonel kariyerine başladı. 2008 ve 2018 yılları arasında kurucu ortağı ve Kreatif Direktör’ü olduğu reklam ajansında ulusal ve uluslararası birçok ödül kazandı, sayısız KOBİ ve girişimcinin markasının büyümesinde aktif rol oynadı. Facebook mentorü olarak TOBB ile beraber Türkiye genelinde 15 ilde 15.000 girişimciye dijital pazarlama eğitimleri verdi. Hikaye anlatımının dünyadaki en prestijli sahnesi olan TED markasının etkinliklerini 2010 yılından beri Türkiye’de gerçekleştiren TEDxReset’in 2022 yılı Danışma Kurulu’nda yer aldı. Hackquarters ile yaptığı iş birliğiyle global markaların girişim programlarında jüri ve mentor olarak yer alarak, girişimcilere eğitim ve ilham veriyor. Kurucusu olduğu Türkiye’nin ilk marka ve hikaye tasarım ajansı olan Brand Story Agency ile markalara tasarım ve danışmanlık yapmaya devam ediyor.
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Sertifika Programı’nı başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen sertifika verilir.
Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında katılım sağlamak.
– Eğitimin sonunda yapılacak sınavdan en az 50 puan almak.
– Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak ve eğitim sonu projesini tamamlamak.
12.000 TL (KDV Dahil)
KHAS Mensubu Akademisyen & İdari Personeline, KHAS Mezun & Öğrencilerine %50 indirim uygulanmaktadır.