Renklerin psikolojik etkileri olduğu ve birer sembol olarak bilinçaltına yolladıkları mesajlar dolayısıyla kararlarımız üzerinde etkin oldukları artık bilinen bir gerçek. Nice dünya markası logolarından, mekanlarının tasarımına kadar markalarının iletişiminde renklerin gücünden destek alıyor.
Biz de Marka Tasarımında & Sosyal Medyada Etkin Renk Kullanımı eğitimimizde; renklerin psikolojisinden yola çıkarak yaratmak istediğimiz marka, satmak istediğimiz ürün ya da sunmak istediğimiz hizmetle ilgili logo tasarımımızdan iletişim dilimize kadar hedef kitlemize yönelik nasıl bir dünya sunmak istiyoruz bunu sağlam bir zemine oturtmak adına bilgi ediniyoruz. Ayrıca renkleri hem mesaj verici hem de birbiriyle etkin görünümler yaratacak şekilde nasıl bir araya getiririze dair formülleri değerlendiriyoruz.
Instagram sayfaları & web siteleri ise artık içine girilip gezinilen birer dükkan niteliğinde.
Dolayısıyla her biri aynı zamanda birer vitrin!
Eğitimde yapacağımız incelemelerle katılımcı o vitrini tasarlamaya dair ipuçlarına ulaşmış oluyor.
.Bir ürünün veya hizmetin ya da kişinin görünür olmasını sağlamak üzere fotoğraflarda etkin renk kullanımlarına dair hem estetik hem psikolojik anlamda nelere dikkat edilmeli.
.Ya da sayfanın kendisini bir tasarım olarak düşündüğümüzde bu tasarımı yaparken hangi detayları göz önünde bulunduralım?
.Renklerle söylemimizi nasıl destekleyelim ve hatta daha da ilerisi güçlendirelim? gibi soruların cevaplarını netleştiriyoruz.
Tabi ki burada edinilen bilgiler web site tasarımlarına da ışık tutacaktır.
-Kendi markasını kurmak isteyen yeni girişimci adayları,
-Markasını gözden geçirmek ya da revize etmek isteyen hali hazırda girişimciler,
-Sosyal medya ya da internet sitesi üzerinden satış yapan ya da yapmayı hedefleyen ”Bir girişimci adayıyım ve yepyeni bir marka yaratıyorum"... ya da "hali hazırda girişimciyim, lakin markamı gözden geçirmek istiyorum." diyenler,
-Logo tasarımı, web tasarımı, grafik tasarım yapanlar,
-İçerik üreticiler / sosyal medya yöneticileri
-Reklam ya da sosyal medya ajansı çalışanları,
-Influencerlar ile sosyal medya hesabı olan ve renklere dair bilgi edinmek isteyen herkes.
-Pazarlama dünyası açısından renklerin bilinçaltına gönderdikleri mesajlar ve böylece satın alma kararları üzerindeki etkileri,
-Renkleri bir araya getirirken dikkate alınırsa iyi olur detaylar,
-Etkin renk kombinasyonları ve psikolojileri,
-Ve tabi ki tüm bu değerlendirmelerimizi yaparken renk konusunu stratejik olarak ön plana almış ve dünya çapında kendini gösteren markaların logolarını da mercek altına alıyoruz.
-Hem fotoğraf kareleri içinde hem de içeriklerimizi desteklemek üzere renklerin motivasyonlarından nasıl destek alabileceğimizi inceliyoruz.
-Fotoğrafların kendi içinde ahenkli olması ve sayfa içinde estetik görünümler yaratacak şekilde dolayısıyla sosyal medya hesaplarını bir vitrin gibi tasarlamak üzere bir araya getirilmelerine yönelik ipuçlarını değerlendiriyoruz-
Aslı Gürsözer