Resim Analizi ve Psikolojik Yorumlama Sertifika Programı

Çevrimiçi (Online)
Başlangıç Tarihi: 01 Ocak 0001
Süre: 36 Saat/ 12 Oturum

 

Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi’nden resim analizi ve psikolojik yorumlama yöntemleri konusunda kendini geliştirmek isteyen profesyoneller ve öğrenciler için 12 oturumdan oluşan kapsamlı program.

 

 


Eğitim Bilgileri

Çocuk Psikoterapisinin Amaçları

– Temel Amaçlar
– Ailenin Amaçları
– Terapistin Amaçları
– Çocuğun Amaçları

Çocuk-Terapist İlişkisi

– Nitelikli Bir Terapötik İlişkinin Özellikleri
– Çocuk Terapistinde Olması Beklenen Özellikler

Çocuk Psikoterapisinde Süreç

– Değerlendirme Aşaması
– Terapötik Süreç
– Terapi Sürecinin Sonlandırılması

Çocuk Resimlerinin Analizinde Temel İlkeler

– Çizgilere Göre Değerlendirme
– Renk Kullanımı
– Boyutlar ve Kağıt Üzerinde Yerleşim
– Çizim Temposu

Gelişim Dönemlerine Göre Çocuk Resimlerinin Özellikleri

Resim Testlerinin Özellikleri

Kullanılan Resim Test ve Teknikleri

– Bir İnsan Çiz Testi
– Ev-Ağaç-İnsan Resmi
– Aile Resmi
– Çiçek Ailesi Resmi
– Var Olmayan Hayvan
– Kaktüs Resmi
– Kuş Yuvası Resmi
– İletişim, Isınma ve Aile ile Çalışmada Kullanılabilecek Çeşitli Resim Çizimleri Örnekleri

Resim Analizi ve Psikolojik Yorumlama Eğitimi’ne katılarak Kadir Has Üniversitesi sertifikasını almaya hak kazanan katılımcılar;

– Çocuk psikoterapisinin özelliklerini yetişkin terapisinden ayırt eder,
– Çocuk ile çalışacak uzmanların sahip olması gereken yeterliliklerin farkında olur,
– Çocuk psikoterapisi sürecinde resim analizi çalışmasını basamaklarına uygun olarak gerçekleştirir,
– Çocuğun duygusal sorunlarını ifade etmesine yardımcı olarak resim tekniklerini tanır,
– Çocuğun resim yoluyla yansıttığı sosyal ve kültürel çevresinin farkında olur,
– Resim tekniklerinin kullanımını ve değerlendirilmesini öğrenir,
– Yapılan çalışmaların sonucunda çocuk ve aileye geri bildirim verme ve süreci değerlendirme yetkinliği kazanır,
– Çocukla çalışmada kendi mesleki alanında daha etkili olur,
– Çocuğu tanıma ve kendisine tanıtma konusunda dikkat edilmesi gereken noktaların farkında olur.


Eğitime psikiyatri hekimleri ve asistanları, psikologlar, psikolojik danışman ve rehber öğretmenler, aile danışmanları, sosyal hizmet uzmanları, doktorlar, pedagoglar, anaokulu öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, özel eğitim uzmanları, çocuk gelişimi ve eğitimi uzmanları ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan öğrenciler katılabilirler.

16 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 1. Oturum: Teorik Ders
18 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 2. Oturum: Teorik Ders
23 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 3. Oturum: Teorik Ders
25 Ocak 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 4. Oturum: Teorik Ders
30 Ocak 2024 Salı, 19.30-22.30 | 5. Oturum: Teorik Ders
1 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 6. Oturum: Teorik Ders
6 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30 | 7. Oturum: Teorik Ders
8 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 8. Oturum: Teorik Ders
27 Şubat 2024 Salı, 19.30-22.30 | 9. Oturum: Süpervizyon
29 Şubat 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 10. Oturum: Süpervizyon
5 Mart 2024 Salı, 19.30-22.30 | 11. Oturum: Süpervizyon
7 Mart 2024 Perşembe, 19.30-22.30 | 12. Oturum: Süpervizyon


Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen  “Uygulayıcı Sertifikası” düzenlenecektir.

Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında katılım sağlamak.
– Süpervizyonlara aktif olarak katılmak ve gerekli ön hazırlıkları yapmak.

Her katılımcı, öğrenilen resim testlerinin uygulamasını en az iki çocukla yaparak yazılı bir değerlendirme raporu hazırlayıp süpervizyon oturumundan önce eğitmene iletecektir. Raporlar, süpervizyon oturumlarında süpervize edilecektir. Eğitimde bu süreçlerin nasıl yürütüleceğine dair kapsamlı bilgiler paylaşılacaktır

Özden Yılmaz Bilgin

Uzman Psikolojik Danışman, Pozitif Psikoterapist ve Aile Terapisti Özden Yılmaz Bilgin, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’ndan 1987’de mezun olmuştur. Yüksek lisansını Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde, Disiplinlerarası Aile Danışmanlığı programında tamamlamıştır.

Çeşitli ilk ve ortaöğrenim kurumlarında psikolojik danışman ve Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde yönetici olarak çalışmıştır. 1996 yılından bu yana psikoterapi ve kişisel gelişim alanına yönelmiştir. İletişim becerileri, halkla ilişkiler, liderlik ve motivasyon, stres yönetimi, öfke yönetimi, sınav kaygısı, aile eğitimi gibi çeşitli kurs ve seminerlerde eğitimci olmuş; panel, toplantı ve konferanslarda konuşmuştur. 2009 yılında TRT Radyo 1 Kampus programında üniversiteye hazırlık konusunda danışmanlık, 2010 yılında TRT Ankara Radyosu’nda bir yıl süreyle her Perşembe akşamı iletişim ve yaşam becerileri konusunda program yapmıştır. 2003-2008 yılları arasında yönetim kurulunda da görev aldığı Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği’nin “Afetlerde Psikososyal Hizmetler Birimi”nde çalışmıştır.

Bilişsel Davranışçı Terapi, Pozitif Psikoterapi ve Aile Terapisi, Oyun Terapisi, Sanatla Terapi ve Yaratıcılık Eğitimi, Transaksiyonel Analiz, Sistemik Psikoterapi, Psikodrama ve Yaratıcı Drama liderlik eğitimlerini almıştır. Bu alanlarda mesleki gelişim ve psikoterapist yetiştirme eğitimleri vermektedir. Wiesbaden Psikoterapi Enstitüsü’ne bağlı olarak Pozitif Psikoterapi Master Eğitmeni sertifikasına sahiptir. Kurucusu olduğu Olgu Psikolojik Danışma Merkezi’nde aile terapisi ve bireysel terapi, oyunla terapi, grupla psikolojik danışma hizmetlerini sunmaya; kurum ve kuruluşlara liderlik, motivasyon, kurumsal gelişim ve süpervizyon, personel eğitimi programları hazırlama, eğitim yapma, kişisel ve kurumsal gelişim konularında danışmanlık hizmetlerini sürdürmeye devam etmektedir.


3.800 TL (KDV Dahil)

KHAS Mensubu Akademisyen & İdari Personeline, KHAS Mezun & Öğrencilerine %50 indirim imkanı bulunmaktadır.

Yazılım ve Uygulama KHAS Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü