Üretimhane ve Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Akademisi iş birliğiyle gerçekleştirilen Oyun Terapisi Sertifika Programı, çocuk merkezli oyun terapisinin prensiplerini, 8 temel ilkesini ve 4 temel terapötik beceriyi uygulamalı ve role-play canlandırma tekniği ile öğreterek uygulayıcı yeterliliğini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Oyun Terapisi Sertifika Programı’na psikologlar, psikiyatristler, psikolojik danışmanlar, psikiyatri hemşireleri, aile danışmanları, sosyal hizmet uzmanları ile üniversitelerin ilgili bölümlerinde okuyan lisans 3. ve 4. sınıf, yüksek lisans ve doktora öğrencileri katılabilirler.
Programa bu alanların dışından kayıt kabul edilmeyecektir. Eğitim başlamadan önce katılımcılardan mezuniyet veya öğrenci belgesi talep edilecektir.
Çocuk merkezli oyun terapisinin 8 temel ilke, prensibini anlamak ve benimsemek;
– Çocukla olumlu ilişki kurabilmek,
– Çocuğu olduğu gibi kabul etmek,
– Çocuğun istediği gibi davranmasına izin vermek,
– Çocuğun duygularını yansıtabilmek,
– Çocuğa saygı duymak,
– Çocuğun seansları yönlendirmesine izin vermek,
– Çocuğu hızlandırmamak,
– Terapinin sınırlarını oluşturmak ve gerektiğinde uygulamak.
Çocuk merkezli oyun terapisinin 4 temel terapötik becerisine hakim olmak ve uygulama becerisi kazanmak;
– Yapılandırma becerisi,
– Empatik/yansıtıcı dinleme becerisi,
– Çocuk merkezli hayali oyuna girme becerisi,
– Sınır koyma becerisi.
Çocuk merkezli oyun terapisini zor vakalara uygulamaya hazır hâle gelmek;
– Bağlanma/ayrılık kaygısı,
– Agresyon,
– Odaya girmek istemeyen çocuk,
– Odadan çıkmak istemeyen çocuk,
– Sessiz çocuk.
1. KISIM: KURAMSAL ALTYAPI
Carl Rogers Birey/Danışan Merkezli Yaklaşım Kuramı
– Oyun Kavramı ve Oyunun Önemi
– Oyunun Anlamı
– Çocuk Gelişim Kuramı ve Oyun
– Terapötik Olarak Oyunun Kullanımı
Oyun Terapisinin Genel Perspektifi
– Oyun Terapisi Türleri
– Oyun Terapisinin Amacı
– Çocuğa Bakış
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Kişilik Teorisi
– Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Tarihi, Teorisi ve İlkeleri
– Çocuk Merkezli Oyun Terapisti
– Çocukla İlişki Kurma
– Çocuğun Olduğu Gibi Kabul Edilmesi
– Özgürlük Duygusu Oluşturma
– Empatik/Yansıtıcı Dinleme
– Çocuğa Saygı Duymak
– İzin Verme
– Hızlandırmamak/Sabırsızlanmamak
– Bir Süreç Olarak Ele Almak
– Sınırlar
2. KISIM: TERAPÖTİK SÜREÇ, AŞAMA VE TEKNİKLER
Oyun Odası, Materyaller ve Süreç İşleyişi
– Oyun Odasının Düzenlenmesi
– Oyuncak Seçimleri (Aile/Bakım, İletişim, Agresyon, Yeterlilik, Yaratıcı İfade Oyuncakları)
– Büyük Çocuklar için Oyuncaklar
– Karmaşa Oluşturan Materyaller
– Agresyon Oyuncakları
– Oyuncakların Düzenlenmesi
– Süreç İşleyişi ve Terapötik Aşamalar
– Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Çocuklara Açıklanması
Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Terapötik 4 Temel Becerisi
– Yapılandırma
– Empatik/Yansıtıcı Dinleme
– Çocuk Merkezli Hayali Oyun
– Sınır Koyma
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Temalarının Tanımlanması/Yorumlanması
– Terapötik Oyun Temalarının Tanımlanması
– Terapötik Oyunda Oyun Temalarının Değerlendirilmesi
– Tematik Aşamalar
Bağlamsal Çerçevede Oyun Temalarını Anlamak
– Agresif Oyunun Arka Planını Anlamak
– Yaygın Oyun Temaları
3. KISIM: SÜPERVİZYON
Teorik oturumlar ve final sınavından sonra her katılımcının 6 adet vaka çalışması tamamlayıp raporları ile birlikte teslim etmeleri gerekmektedir. Yapılan bu çalışmalar, grup süpervizyon oturumu sırasında eğitmen tarafından değerlendirilecek ve geri bildirim verilecektir.
Eğitimde Zoom kaydı alınır ve video kayıtları katılımcılarla eğitimin bitiminden 30 gün sonrasına kadar izleyebilecekleri şekilde paylaşılır. Böylece öğrenilen konuları tekrar etme ve kaçırılan dersleri takip etme imkânı sağlanır.
Katılımcılarla eğitim süresince öğrenme sürecini desteklemek adına dokümanlar, sunumlar ve formlar da ayrıca paylaşılacaktır.
Eğitim süresince yapılacak uygulamalar için yanınızda resim kağıtları, pastel boya, kuru boya ve çeşitli oyuncaklar (insan/bebek figürleri, hayvan figürleri, doktor setleri vb.) bulundurmalısınız.
28 Nisan 2024 Pazar, 10.00-17.00
5 Mayıs 2024 Pazar, 10.00-17.00
12 Mayıs 2024 Pazar, 10.00-17.00
19 Mayıs 2024 Pazar, 10.00-17.00
26 Mayıs 2024 Pazar, 10.00-17.00
2 Haziran 2024 Pazar, 10.00-17.00
9 Haziran 2024 Pazar, 10.00-17.00
30 Haziran 2024 Pazar, 10.00-17.00
*Her oturumda 13.00-14.00 saatleri arasında bir saatlik öğle arası verilecek, dersler 10.00-13.00 ve 14.00-17.00 saatleri arasında gerçekleştirilecektir.
*9 Haziran’daki 7. oturumdan sonra süpervizyon için 3 hafta ara verilecek, süpervizyon oturumu 30 Haziran’da yapılacaktır.
*12 Mayıs tarihli 3. oturumda ara sınav, 9 Haziran tarihli 7. oturumda final sınavı uygulanacaktır.
Uzm. Psk. Dan. Emre Sipahioğlu
Uzman Psikolojik Danışman Emre Sipahioğlu, Alfred University’de Psikoloji lisansını tamamladıktan sonra Yeditepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans programına kabul edilmiştir. Avustralya Oyun Terapisi Derneği Başkanı Dr. Jewel Janan ile CCPT (Child-Centered Play Therapy) Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitimi ve Süpervizyon aşamalarını tamamlamış, University of America’da Aile ve Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, İsviçre Bern Enstitüsü’nde Oyun Terapisi Eğitici Eğitimi ve Süpervizyon Eğitimi almıştır. ABD’nin oyun terapisi konusunda uzmanlaşmış en önemli kuruluşlarından olan Uluslararası Oyun Terapi Derneği’nin (Association for Play Therapy – APT) profesyonel üyesidir. Uzmanlara ve öğrencilere yönelik “Çocuk Merkezli Oyun Terapisi” ve “Filial Oyun Terapisi” eğitimleri vermektedir. Çocuklarla çalışmakta ve birçok test ile çalışma tekniği uygulamaktadır.
Eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara, Kadir Has Üniversitesi tarafından e-Devlet üzerinden sorgulanabilen “Uygulayıcı Sertifikası” düzenlenecektir.
Sertifika Şartları:
– Programa en az %80 oranında ve görüntülü katılım sağlamak.
– Ara sınav ve final sınavından en az 70 puan almak.
– Anemnez ve 6 vaka çalışması yaparak raporları ile teslim etmek.
– Süpervizyon sürecini tamamlamak.
7.500 TL (KDV Dahil)
KHAS Mensubu Akademisyen & İdari Personeline, KHAS Mezun & Öğrencilerine %50 indirim imkanı bulunmaktadır.